wtorek, 25 czerwca 2013

Grzanki chili z jajkiem w koszulce

     Jajka w koszulkach, bardzo często podawane na śniadania, w niektórych krajach są uważane za danie godne królów i świadczące o wyjątkowym luksusie, a ja...

Jajka w koszulkach, Pomysł na sniadanie, www.zpasjidlapasji.blogspot.com, Z pasji dla pasji, Agnieszka Gała
       ... jajka w koszulkach, na przekór tej śniadaniowej zasadzie zrobiłam na kolację ;) Grzanki chili z wędzoną szynką pasowały idealnie... mmmyy.

     Potrzebne składniki (porcja dla jednej osoby) :
  • 3 grzanki (mogą być z bagietki),
  • 1 papryczka chili,
  • olej rzepakowy,
  • 2 łyżki masła,
  • 3 jaja,
  • 3 plasterki szynki wędzonej,
  • świeże warzywa (wedle upodobań)
  • ocet, sól,
Sposób przygotowania:
     Na rozgrzaną patelnię wlałam około 4-5 łyżek oleju rzepakowego i masło. Papryczkę chili posiekałam bardzo dokładnie razem z pestkami (pamiętajcie, że chili wspomaga układ trawienny i spalanie tłuszczu ;). Papryczka wylądowała na patelnie a zaraz za nią grzanki. Podsmażałam je z obu stron, ale tylko chwilę, żeby chili się nie spaliło.
     W tym samym czasie, zagotowałam w małym garnku wodę z odrobiną octu i soli. Do gorącej ale nie bulgoczącej wody wbiłam jaja, gotowałam je około 4 minut.
     W sumie moja kolacja jest już gotowa... Na grzanki powędrowała szynka, plaster pomidora, jajo i kilka słupków świeżego ogórka.
    Mi do szczęście nie potrzeba wiele więcej ... :)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz