wtorek, 4 czerwca 2013

Mufiny z brokułami, szynką i kukurydzą

     No cóż, muszę przyznać, że zbuntowałam się przeciwko słodkim i czekoladowym mufinom. Zaczęłam się zastanawiać jak będą smakować w słonej wersji, np z barszczem lub tak po prostu jako przekąska. Dodałam mniej cukru, więcej soli, gałkę muszkatołową i warzywa, oto efekt:

Mufiny, Mufiny na słono, Mufiny z brokułami, Mufiny z brokułami i kukurydzą, www.zpasjidlapasji.blogspot.com, Agnieszka Gała
     Potrzebne składniki:
  • 4 szkl. mąki,
  • 4 łyżeczki proszku do pieczenia,
  • 4 jaja,
  • 2 szkl. mleka, 
  • 3/4 szkl. cukru,
  • 3/4 szkl. oleju,
  • 1 1/2 łyżeczki soli, 
  • 2 czubate łyżeczki pieprzu,
  • 1 łyżeczka gałki muszkatołowej,
  • 1 brokuł,
  • puszka kukurydzy,
  • kilka plastrów szynki,
     Sposób przygotowania:
     Składniki suche, czyli przecianą mąkę, proszek, cukier, sól, pieprz i gałkę połączyłam ze składnikami mokryki, oczywiście za pomocą miksera.Z brokuła wycięłam różyczki i ugotowałam na parze, szynkę pokroiłam w drobne paski. Do formy z bibułkami wlałam po jednaj stołowej łyżce ciasta. Na ciasto po kilka ziaren kukurydzy i pasków szynki. Na to różyczkę brokuła i kolejna stołowa łyżka ciasta.

Mufiny, Mufiny na słono, Mufiny z brokułami, Mufiny z brokułami i kukurydzą, www.zpasjidlapasji.blogspot.com, Agnieszka Gała
    Piekłam około 20 minut w piekarniku rozgrzanym do 200 stopni. W kuchni roznosił się zapach gałki muszkatołowej a po rozkrojeniu mufiny było już tylko czuć aromatyczną kukurydzę :)

Smacznego!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz