czwartek, 6 września 2012

Leczo

     Baza do lecza jako wek, to super pomysł na zimowy obiad ;) W mroźny i leniwy dzień wystarczy tylko odkręcić słoik i pyszne wspomnienie lata prawie gotowe...
Baza do Lecza, Leczo, Wek, Weki
     Potrzebne składniki:
  • 4 średnie młode cukinie
  • 1 kg papryki (najlepiej czerwonej)
  • 1/2 kg pieczarek
  • 1 kg pomidorów
     Sposób przygotowania:
     Pomidowy parzę wrzątkiem, obieram ze skóry i kroję w spore kawałki.
Baza do Lecza, Leczo, Pomidory, Wek, Weki
     Cukinie kroję w średniej wielkości kawałki, nie obieram. Gdy cukinia jest młoda, skóra jest miękka a pozostawienie jej dodaje całemu daniu koloru.
Baza do Lecza, Leczo, Cukinia, Wek, Weki
     Paprykę kroję w paski, poleciłam paprykę czerwoną, ponieważ jest najsłodsza i idealnie będzie pasować do reszty składników.
Baza do Lecza, Leczo, Papryka, Wek, Weki
     Pieczarki kroję na cztery / sześć części. Pamiętajcie, że grzyby nie powinny mieć kontaktu z wodą, ponieważ "piją" ją, nasiąkają jak gąbka. Ja zamiast je myć, wycieram papierem, nawet ich nie obieram, usuwam tylka zanieczyszczenia.
Baza do Lecza, Leczo, PieczarkiWek, Weki
     Następnie, wszystko po kolei smażę. Gdy wszystko jest gotowe, wrzucam do jednego rondla i duszę jeszcze razem około 15/20 minut, aby smaki się "przegryzły".  
Baza do Lecza, Leczo, Wek, Weki
     Wkładam do słoików półlitrowych, dokładnie zakręcam i gotuję słoiki 20 minut. Po wyjęciu stawiam do góry dnem i zostawiam do ostygnięcia. I gotowe! ;) 
     Gdy mam ochotę na leczo, podsmażam cebulkę, dobrą kiełbasę, dodaję moje leczo, doprawiam solą i pieprzem i mam gotowy obiad. Najbardziej lubię leczo z makaronem, a Wy?  ;)

Smacznego !






4 komentarze:

  1. A my nie dajemy do sloika cukini,a wykorzystujemy jako cale"nadzienie" na pizze a'la mama,czyli na grubym ciescie:)

    OdpowiedzUsuń
  2. O proszę, ciekawy pomysł, będę musiała spróbować ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Całkiem apetycznie to wygląda :) Inne wersje są też na Leczo przepisy

    OdpowiedzUsuń
  4. Jakie góry warzyw! właśnie przeglądam różne przepisy na leczo i takiego jeszcze nie widziałam! zwykle kupowałam to od profi, ale dzis postonowiłam ugotowac bo goscie, choc rozważam jeszcze podanie tego kupnego :PPP

    OdpowiedzUsuń