wtorek, 7 maja 2013

Guacamole, czyli pasta z awokado

     No i przyszedł czas na guacamole, to trzecia i ostatnia przystawka, którą przyrządziłam z pomocą Soni. Gaucamole ma swoje korzenie w Meksyku, to pasta z awokado z dodatkiem limonki i soli, w zależności od rejonu podawana jest z różnymi dodatkami. A oto moja wersja guacamole :

Guacamole, Kuchnia meksykańska, www.zpasjidlapasji.blogspot.com, Agnieszka Gała
      Potrzebne składniki:
  • 2 awokado
  • 2 pomidory
  • pęczek pietruszki lub kolendry
  • pęczek szczypiorku 
  • 1 papryczka chili
  • 1 ząbek czosnku
  • sok z połowy limonki lub cytryny
  • sól, pieprz
  • bagietka
   

Guacamole, Kuchnia meksykańska, www.zpasjidlapasji.blogspot.com, Agnieszka Gała
     Sposób przygotowania:
     Przygotowanie pasty trwa około 20 minut. Awokado wydrążam, są dwa sposoby podania, możne je zblendować lub pokroić w kostkę, ja wybrałam tę drugą opcję, skrapiam sokiem z cytryny i solę. Pomidory  sparzam, obieram ze skóry, wydrążam gniazda nasienne i kroję w kostkę. Papryczkę chili, pietruszkę i szczypior i czosnek siekam. Wszystko razem mieszam i całość doprawiam pieprzem. Grzanki kilka minut podgrzewam w piekarniku i ... guacamole gotowe :) Ciepłe grzanki w połączeniu z aromatycznym awokado to coś co lubię najbardziej :)

     A teraz przedstawiam moje osobiste testerki, Sonię, Hanię i Marysię. Tak spędzone popołudnia napawają mnie energią i pokazują, że gotowanie jest dobre. A nie ma większej przyjemności jak gotowanie dla kogoś :)
Bardzo, bardzo gorąco dziękuję za super gotowanie z super dziewczynami ;)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz