poniedziałek, 3 grudnia 2012

Caprese, czyli mozarella z pomidorami

Caprece, Mozarella z pomidorami, Sos balsamiczny, Z pasji dla pasji     
     Caprese to tradycyjna włoska sałatka i w tradycyjnej postaci podaje się ją tylko z odrobiną świeżej oliwy i liśćmi bazylii, co ma symbolizować kolory włoskiej flagi.
     Ja uwielbiem caprese, po pierwsze dlatego, że to najprostrza sałatka jaką znam, po drugie można z nią eksperymentować i dodawać przeróżne składniki. Dziś w moim wykonaniu caprese z sosem balsamicznym, a już niedługo z kurczakiem ;)
Caprece, Mozarella z pomidorami, Sos balsamiczny, Z pasji dla pasji
     Potrzebne składniki (porcja dla jednej osoby) :
  • 1 mozarella
  • 1 pomidor (wielkością dorównujący mozarelli)
  • świeża lub suszona bazylia
  • świeżo mielony pieprz do smaku
  • sos balsamiczny
     Sposób przygotowania:
     Przygotowanie zajmuje całe 5 minut. Mozarellę i umytego pomidora kroję w plastry o szerokości 1/2 cm. Układam warstwowo. Posytuję bazylią (mam akurat suszoną), świeżym pieprzem i polewam sosem balsamicznym, moją tajną bronią jeśli chodzi o caprese. Bardzo polecam ten sos, przywiozłam go z Włoch, do niedawna ciężko było go dostać w Polsce, ale widziałam go już w większych marketach. Można go dodawać między innymi do caprese, serów, wędlin ale również jest wyśmienitym dodatkiem na przykład do lodów.

Caprece, Mozarella z pomidorami, Sos balsamiczny, Z pasji dla pasji

Smacznego!







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz